| MY STORY™ |


Monday, April 12, 2010


Tadi semasa subjek Imunologi & Serologi kat Lab imun-hema kami buat amali ABO grouping reverse. macam beselah pangai aku,tak sakat kawan2 bukan Yana namanya. :)

aku dok gelak2 lepas sakat Kila. Pastew Siddiq berkata, "ko nie aku tgk sentiasa Happy je.. tak pernah aku tgk ko dok diam2 sedih ke.heehhee". aku tibe2 terdiam dan aku kate [dlm nada serius], " bukan ko sorang kate cantu, da ramai dah. tapi luar je ko nampak aku gelak2, dalam hati, aku je yg tau. " terus Siddiq terdiam.[sbb tgk aku tbe2 siyers kot?] haha. xde pelah Siddiq. aku malas nak tunjukkan kesedihan aku meh. cewwah!

cite pasal sedih2 nie, sape yg kenal aku,dorg tau aku cmane. aku mmg suke sakat org, gelak2, g sane sini bercakap dengan semua org. Sape yg aku xpernah sakat dalam kelas tew? Syafa? Tiqa? Kak Aida? Nada? Farah? Nadia? Banu? Intan? semuanye aku pernah sakat. tapi dalam hati, takde sape yg tahu. aku pernah ea,mase kelas Biostatistik sem lepas, aku tgh sakat2 kak Aishah nie,tbe2 aku dapat rasekan air mata aku bertakung, trus aku g kat tepi kelas,lap air mata aku. pelikkan aku tbe2 nanges? tew maknanye aku dah xleyh tampung kesedihan aku,tp dalam mase same aku try gak ceriakan diri aku. aku leyh nanges dalam mase sesaat dengan tibe2 kalo masalah tew betul2 pengaruhi otak aku.

ada gak yang pernah berkata ."yana,ko jangan hipokrit. kalo ko sedih, ko luahkan je. jangan ko tipu diri ko sendiri" tapi,sorry korang, aku mmg TAK SUKE sedih2kan diri depan korang. aku rase lain sangat nnt. dan aku taksuke masalah aku tew buat aku jadi trus jatuh bile aku tak happy mcm bese. dan aku xnak org nampak aku lemah walaupun ada ketika aku sangat lemah.

walau kita ada masalah sebesar mane pun, cari lah ruang ntok membahagiakan diri sendiri. jangan terlalu lemah sbb nnt org akan senang2 pijak kite. :)

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 11:38 PM |

5 Comments:

Post a Comment


At 13 April, 2010 11:53, Blogger jejaka anggun said........
betul tuh.... sedih bukan boleh selesaikan masalah pun...
 


At 13 April, 2010 19:20, Blogger nufa said........
jeng...aku setuju.,.hehehehhe
 


At 14 April, 2010 00:16, Blogger | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | said........
ja : tol kan JA?

ain : haha. :D
 


At 02 May, 2010 09:52, Blogger jejaka anggun said........
betul tuh. kalo kite sedih pun bukannya bole bantu apa2.

baik maintain happy n sedih2 sikit2 jer. kata org, cukup2 syarat jer.
 


At 15 June, 2010 04:02, Anonymous Anonymous said........
betul tu...hidup nie hanya sekali
jangan diikut sangat rasa sedih tu..
nanti diri sendiri yang merana...