| MY STORY™ |


Thursday, March 26, 2009



waa!arnie aku bosan teramat la sangat ouh!mak g pwtc.ayah lak bz kuar je.abg keje.aku dok umah sorang2 jek.nasib bek balak aku ade.xla bosan sgt.dok layan dye je.nsib bek dye xjd g mid td sebb hujan!hhaahahahaha!padan muke b!lalaaaa..dok umah diam2 je k baby sayang..layan yana je k?hahahaha!rindu lak ngan dak gemok tewh.sayang ouh kat dye.minggu depan da balik kolej.waa!aku masuk umah baru.cmane la ekk kawan serumah aku nye pangai nnt.waa!harap2 leyh masuk ar kpale aku ngan dyowg.tp sedeyh ckit arh.sbb jauh ckit umah aku ngan balak aku.hukk!tp xpela..nnt kite kuar same2 k sayang?rindu bangat sama kamo dong..malam nie lpas ayah aku balik dr surau,nak ajak ayah aku makan kfc lah.sayang xyah mkn kfc k?dok umah diam2..hehehe..k lah..tew je yg aku nak cite.tataa..



*aku cinta sama dya!*

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 5:10 AM | 5 comments
Sunday, March 22, 2009
aku xtawu nak post ape arnie..tp aku tetbe teringat skola pujaan aku.skola menengah aku dulu.bnyak kenangan ouh kat ctew dulu.aku nak cite kenakalan aku time skola dulu.heh.dulu aku agak nakal gak ar.antaranya ponteng kelas PJK.pendidikan jasmani..aku ckup2 xsuke ouh subjek tewh!nak2 kne turun padang!argh!aku xsuke sukan yg kne panas terik!huh!tempat ponteng aku mane lagi kan kalo xcam korang..tandas!haha!same je aku ngan korg.xde beze pun kalo bab2 tempat ponteng nie.penah skali aku kne berlari tgh 1 padang dgn baju kurung sbb aku xnak pakai nju sukan!haha..aku bersame kawan baik aku,koh lye kah.kami mmg sekepala.denda pun same arh.pekk.

erm..kalo mase kelas kimia lak,cikgu asmawati name dye..kan kne masuk lab kan?dye dok ajar kat depan,aku bantai maen laptop kat bawah meje.haha!sape swuh skola pasang wireless?tp kengkadang aku blaja gak ar..cume time aku bosan gile je aku bt cmtewh.sori cikgu ye..;)

erm.cikgu fizik aku,cikge arif afendy.cikgu nie mmg sempoi habis arh!gile punye sempoi.relex je xmasuk kelas.mcm2 alasn dye bg!da ar aku minat gilak fizik nieyh,atoi.tp ble dye mengajar lak,asik bt lawak je!plg aku ingat,dye kate scientist sumenye gile.hah?ape?hahaha!tawu xpe.tew la yg dye kate kan..sbb ape?sbb scientist kaji ape yg kite pk bende tew remeh.contohnye cmane bola tenis leyh melantun?tew la dorg dok pk.heh.

bile kelas BM,cikgu azizan.aku plg lawak cikgu nie la.dye mmg kuat bebel ouh!budak2 kelas sume panas tlinge je dgn dye.haha!tp dye bebel2,best gak.xyah blaja.haha!aku ade wat hal aw time kelas dye.mase tew dye tgh mengajar.dye jarang berdiri bile mengajar.besenye dye duduk.
tempat duduk aku lak kire berdepan dgn dye ar.cume baris no 3 dr hadapan.aku dok btol2 blakang nazirah.naz nie berbadan besar ckit.kire mampu ar melindungi aku yg keding nie kan.aku bantai makan kuih time dye mengajar tewh!yg aku pelik tewh,cikgu tew leyh tawu aku makan!sumpah aku pelik!padahal aku da tentu2 selamat makan coz tempat aku strategik!haha!pe lagi,kne bebel ar.atoi.xsuke2 aku ngan cikgu nie pun,dapat gak spm A2 haha!ingatkan C5 ke..hehehe..thx cikgu!

tew jela aku nak cite.kalo ikutkan mmg sume subjek aku bt hal.haha!terutama addmath.cikgu tew tiap kali mase dye,dye akn bg homework 30 soalan tawu x!mane penah aku siap?haha!kalo aku bt pun sampai 10 soalan je.tew pun 1 soalan dye,stengah je aku dapat jawab,mane penah complete jwpan aku sbb addmath susah,waa!

ehk,xterlupe jgk,pengalaman aku bace ikrar tiap2 2minggu skali.aku kne marah dgn pengetua sbb aku xsuruh budak diam.atoi!segan gak akuh depan satu skola aku kne marah!tp xpe..pengalaman tewh.yg penting aku xgelabah.haha!masih leyh tersenyum lagi bai.haha..

tew jela aku nak cite.ehk jap2 tp aku nak luahkan xpuas ati aku ngan pengetua skola aku nie!grr!tawu ar pengetua cemerlang!dye memandai tukarkan lencana ktorg!dulu lencana ktorg gune bahasa british.tp dye g tukarkan jd bhasa melayu!dari sapientus,fortius,melius,dye tukar jadi lebih teguh,lebeh hebat lebeh ape tah lagi satu.!pastew kat lencana tew ptotnye TBSS dye tukar jd SMKTBT!grrr!bengang arh!tew jela aku nak cite.tataaa.upss..nie aku tinggalkan lencana skola aku..dulu dan sekarang..



lencana skola lame..sori..xtawu nak besarkan cmane gambar nieyh.hehee..tp leyh nmpak kan,tulisan TBS yang berbelit belah kiri tewh..;)




nie aku dapat mase dorg design lencana baru.xtukar lg TBS tew.cume diperkemaskan je.aku xsuke!xnmpk smart!pastew TAMPIN kat atas tew dye tukar SMK TUNKU BESAR TAMPIN.pastew yg kat reben tew,letak lebih bijak,teguh n baik.pape tah!






nie budak2 tbss 90s punye keje..haha!school of legend okeyh!;)

pape pun aku tetap bangga dgn skola aku.muuuuuuuuuuahhhxx!

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 7:56 AM | 5 comments
Monday, March 16, 2009


waaa!minat gile aku ngan mamat sorg nie!kachak!sempoi n simple jekk.aku suke time dye ckp.nmpak sweet arh.pastew slamberk je..pesal tah aku minat mamat AKIM nieyh.haha..nie serba sdikit profile dye yg aku curik kat astro.haha.aku tawu korg xnak tawu info pasal dye nie..lantak korg lah.yg penting aku minat dye.pekk.;)

Nama Penuh :
Afiq Hakim bin Ahmad

Nama Manja :
Akem

Umur:
18 Tahun

Tarikh Lahir :
18 Januari 1991

Agama
Islam

Bangsa
Melayu

Status
Bujang

Asal
Johor

Tinggi
179 cm

Berat
65 kg

Hobi
Bermain bola sepak

Pengalaman bidang hiburan
Pernah menyertai sebuah rancangan realiti

Penyanyi Idola
Jason Mraz

Impian
Menjadi penyanyi

Adik-beradik
Ketiga daripada empat beradik

Deskripsi: Jejaka lepasan SPM dari Johor ini begitu teruja untuk mengabdikan diri dalam dunia hiburan tanah air. Mempunyai bakat dan kesungguhan yang tinggi untuk memajukan diri. Kepayahan masa lalu menjadikannya seorang yang berjiwa kental

Ceritakan pengalaman kali pertama anda menyanyi?
Menyanyi pada umur 7 tahun dan ibu saya menyuruh supaya jangan menyanyi kerana suara saya sumbang.

Adakah anda pernah mengikuti kelas formal nyanyian?
Tidak

Apakah bakat lain yang anda miliki?
Bermain bola dan bermain gitar (sikit-sikit)

Apakah matlamat hidup anda?
Berjaya dalam hidup dan menjadi penyanyi.

Siapakah Bintang Akademi Fantasia pilihan anda?
Stacy kerana dia mempunyai stamina atau tenaga yang luar biasa.

Perkara paling menyedihkan yang pernah anda alami dalam hidup anda?
Tiada.

Apakah saat yang paling mengembirakan dalam hidup anda?
Mendapat motorsikal.

Apakah halangan terbesar yang pernah anda alami?
Mengambil peperiksaan SPM

Apakah pengalaman paling manis/pahit?
Berpindah ke rumah baru kerana penat memunggah barang.

Senaraikan tiga peristiwa penting yang telah berlaku dalam Malaysia pada tahun 2007-2008
Kejadian tanah runtuh Bukit Antarabangsa
Pilihan Raya Umum

Apakah yang anda lakukan sekiranya tidak terpilih ke Akademi Fantasia 7?
Mencari kerja dan menunggu surat kemasukan atau sambung belajar.

Jika anda boleh membuat perubahan kepada dunia, apakah perubahan yang akan anda lakukan?
Menghalau Israel dari bumi Palestin.

Sekiranya suara anda diambil kira, apakah perubahan yang ingin anda lakukan ke atas Malaysia dan kenapa?
Memajukan pasukan bola sepak Malaysia, kerana bola sepak Malaysia jauh ketinggalan dan cara permainan yang lapuk.

Jika anda berpeluang melancong di bulan, siapa/apa yang ingin anda bawa bersama? (1 sahaja) Kenapa?
Ibu, sebab dia susah payah membesarkan saya.

Sekiranya anda mempunyai binatang peliharaan, apakah ia dan namanya?
Kucing dan namanya Tom sebab saya suka kucing.

Jika anda menjadi haiwan, apakah haiwan yang ingin anda jadi dan kenapa?
Saya nak jadi Helang, sebab dapat terbang tinggi dan tiada bahaya dari pemangsa.

Sebutkan 3 aset yang ada pada diri anda?
Bakat nyanyian
Berkeyakinan tinggi
Bersungguh-sungguh


*sapela makwe dye nie ekk..*haha!


Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 1:34 AM | 5 comments
Saturday, March 14, 2009


waa!ramai lak yg kawen arnie..aku kalo ikutkan malas nak g..tp mak ayah aku dok ajak je dr smalam..kne gak ar aku g..kenyang giler aku ouh.aku lebyh suke dok umah je dr hadirkan dri kat umah2 kawen nie..hum..g jela..dah tew ramai lak member2 mak ayah aku tanye,"nie anak ko yg bongsu ke nah?da besar da dye.dulu terkedek2 lagi.skunk mane dye blaja?"waa!soalan cmtew dr td aku dengar n letyh menjawab..nmpak sangat aku xdikenali.hahaha.pekk!

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 8:21 PM | 2 comments
Wednesday, March 11, 2009


waaa!aku nye erlergik truk gile lak arnie..dr pkol 8 td,sampai laa la nie aku dok bersin..hidung aku dok mengeluarkan cecair je.ups??haha..sore pun da dok sengau da nie..!atoiyai!letyh gile akuh.badan pun xbermaya je nie..panas je badan..waa!mak aku lak ajak kuar..g gemencheh..amik cek..aku punyela mcm2 alasan aku bg kat mak aku tewh..nie mak aku tgh dok mandi..aku nak pujuk lagi ckp xnak kuar..malas gile ouh!besok jela kuar ea mak ea..;)
badan aku panas gile arh..waaaaaaa!

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 11:08 PM | 2 comments
Friday, March 6, 2009
perrrrrrrgh.bengang ouh aku arnie!arhh!mcmnie..aku kne cari umah dalam mase cuti sem nie ntok naik sem nnt.sbb umah sewa aku sbelom nie,ktorg kne pindah..so aku dok mencari2 ar umah skunk nie..tp sblom tew,aku nak cite ckit,artew mase aku final exam,aku xde rumah au..so aku ulang alik tampin ke s.alam ntok amik paper aku tewh.tp ade 2 subjek exam nie,isnin ngan selase,2x pagi..pkol 9..n aku tkot xsempat dr tampin ke s.alam.so aku mintak tolong member aku nie..farah namenye..mintak tlg tumpangkan aku kat umah dye 2 hari tew..dye ok je,tp member umah dye yg xkasi.aku pun cari ar alternatif lain..last2 aku dok umah sdare aku kat klang..bengang gak aku.tp nk bt cmane.member bilik dye yg xkasi an..

so artew,farah anta msg tnye aku nak umah tew ke x,aku ckp xnak sbb aku da kecik ati da ngan roomates dye tewh.so aku amik umah kawan aku yg agak rapat gak,tp cos laen ar.name dye *****..tettt..xle gthu..haha.kang gado lagi lak.tp aku nak umah dye nie,aku kompemkan dgn kawan aku sorg lagi.fathi name dye.pstew da comfirm ar kan aku masuk umah tew.pastew chut2,budak ***** ni dok komen aku ckp aku dok mane..aku ckp la aku serumah ngan dye..aku ckp kat dye aku nak dok dalam 2,3bulan..pastew kalo ok,aku dok ctew ar kan..chut2,mase dye nak bayar duit sewa bulan nie,dye g ckp kat akak rumah tew aku nak dok sementara?pastew akak tew ckp aku xle dok ctew..
pergh..bengang gak aku.so ntok mengelakkan pertelingkahan,aku senyap je..


pastew ade lak classmate aku pelawa aku dok umah dye sbb dye pun nak carik org..aku pun confirm ar dok ngan dye..pastew td,akak umah fara nie msg..

Akak tewh:slm,dik cnfim x msk uma akk nie.
aku:maaflah kak..
Akak tewh:npe?xjd msk ke?
aku:aah xjadi.sori ye kak..
farah:wey yana ko nk msk ke x nk?men2 r ko nie..klau ko x msk aku kne pndh kt umah ***** lak tau x..ko nk ke x skg nie?
aku:ouh.aku mmg nk artew,tp akak tew mcm desak2 aku swuh byar dposit cpat.aku ragu2 r ngan dye smpai nak aku msuk duit kat account dye.so,aku xmsuk.ko msuk umh ***** k.
Akak tewh:jgnla main2 dik engtkn nk msk.
aku:sy xpat msuk ada sebab.maaf sgt2.
Akak tewh:laenkali bgt awl2 sbbkn awk akk da ilag bdk yg nk ganti akk 2
aku:maaf sgt2 ye kak..

tew jela yg aku msg ngan mereka2 nie.pada akak tewh,sy mintak maaf sesngt.mmg sy ade skit ati skit dgn akk tp bkn niat sy nak bls dendm.cume sume nie berlaku dgn cepat.

pada ***** thx ar bt aku cmnie,kalo ko xckp artew,mst xjd mcmnie.mst aku xsusahkan akak tewh.tp aku xsalahkan ko 100%.sbb ade gak hikmah nye bile xjd masuk umah ko.aku dpt umah, member ok bngat.n pada ko jgk,aku xtawu ar ko nk balas dendam ke ape ke kat aku pasal dulu kite seHostel tewh.sbb aku xwish besday ko kan?sori sangat.aku btul2 lupe.bkn aku sengaja.aku syg ko.

pada sesape yg bekenaan,yana mintak maaf,mintak ampun sesgt jika yana wat korg sakit hati,susahkan korg k?sori2..

pada yg SpeCiaL,yg dok BTS tewh:thx..yana xle wat pe da..skati la nk msg ke x k..nak bt pe ke,bt la..yana dalam bnyak masalah nie,u lgsung xtlg yana an.xpela.yana xkisa.da bese da sume bt sorg2.sori sgt pasal artew n pasal sblom2 nie n kalo ade wat salah silap,harap maafkan yana.




tataaa...

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 10:34 PM | 4 comments





aku skunk da xde mood sangat..apesal tah..xepy jekk..humm.dayang!bile ko nak balik tampin.!maen tenis jom!!aku tension gle arh..kalo maen tenis,leyh kurang skit tension aku nie..beban gile kepala otak aku nie..aku pun xtawu ape yg aku pikirkan..bercelaru..huh!nie jelah yang aku leyh ckpkan.pekk!tataaa..

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 8:29 PM | 0 comments
Sunday, March 1, 2009


pergghh!penat giler aku arnie!kemas bilik2 umah aku nieyh.abg aku nak kawen xlame lagi..da cat bilik aku,bilik mak n bilik abg..geram tol aku bile abg aku yg ngengade nie nak bilik akuh!grrrrrrr!terpakse aku pindah bilik dok bilik mak aku,mak aku dok bilik dye..bayangkan la btape bnyaknye barang nak kne pindah?pindah randah akuh.huh!penat oiii ai!xterkata penat aku.tew xtermasuk basuh pinggan,sapu2 umah lagi tewh.mop lantai lagi.angkat katil,almari.waaaaaa!apesal la mak aku xbernak anak laki ramai ckit?xla aku penat camnie.hheeeehe!k lah.aku nak chaw lu..nak tido sambil bace novel.ape??novel??upps!hahaha!tataaa..
;)

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 6:34 AM | 0 comments