| MY STORY™ |


Tuesday, February 24, 2009




kenape arnie aku bg tajuk gedik?pesal ekk??erm.tah la..sesaje je kot?ape maksud gedik nie ekk?kaum2 adam nie gemar tol bg ayat "gedik" kat pompuan.apesal hek?asal pompuan tew ckp manje je,kate gedik.bile pompuan tew pandang lelaki,kate gedik.even pompuan tew jalan pun dyowg ckp gedik.padahal bese2 je kot dye jalan?nape ekk laki suke ckp pumpuan gedik?senang sangat cop pumpuan tew gedik la.pumpuan nie gedik la.aku rasa hal nie berbalik pada diri sendiri balik.kalo da sejak azali pompuan tew jenis serius,serius la dye.kalo pangai dye suke ckp bile perlu,cmtew la pangai dye.termasuk la kalo pumpuan tew manje dari kecik.nak2 anak last,bese ar tew kot?manje je..tp xla sampai terGEDIK2 nieyh.macam ella penyanyi tewh.manje je,tp tew gedik gak ke doe?aku bukan nak bekup dye.xla minat pun.tp sbg contoh jerw.tadi aku ade cari kat kamus dewan bahasa & pustaka.ape maksud GEDIK.nie yang aku salin balik..


gedik = tergedik-gedik lincah (bkn gadis); bergedik-gedik bergerak-gerak, terketar-ketar; menggedik-gedikkan menggerak-gerakkan (bahagian badan spt kaki dll sewaktu mengelamun); kegedikan keadaan (sifat) gedik: ~ tubuh badannya yg montok.

ne lah yang aku dapat bile cari maksud gedik nieyh.erm..pumpuan slalo dilabel GEDIK.kalo laki,ape plak ekk?haha.lu pk la sendiri.kate nabil.pekk!

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 6:20 PM | 2 comments
Monday, February 23, 2009

haha!puas ati aku dapat tgk upin ipin.yeah!puas aku pujuk mak aku teman aku tgk upin ipin..
best gile doe cite tewh!!klakar gile.terbahak2 aku kat panggung.ade mamat kat sebelah aku.dye diam je.bapak skema.aku dulik ape.da lawak,aku gelak jela.haha.mmg best arh!aku syorkan korg tgk!xrugi bai.heh.mak aku kat sbelah,bantai tido.penat la tew agaknye.tp aku yg drive sampai melaka?ape yang mak aku penat ekk?ouh.penat masak2 kot.pastew layan pangai aku lagi.haha.tp xpelah..asalkan aku dapat tgk cite tewh..
hehehehe..

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 1:23 AM | 0 comments
Thursday, February 19, 2009








Kesian tol aku tengok orang2 Palestine.gile punye kesian.bodonye ISRAEL!fuck u!!kenape negara2 arab x bersatu????negara arab kesemuanya ada 22 buah negara.tp israel ada hanya 1 negara!kenape sume negara arab x bersatu g bom israel tewh???arghhhhhh!aku kesian gilerw ngan Palestine.Lakhnat punye Yahudi!Anak2 kecil yang xtawu pape tew mesti trauma gile!n mst dorg simpan dendam dgn Israel lakhnat tewh!aku ade tgk Majalah 3 sabtu artew..dye g kat gaza tew..Wartawan TV3 ade bertanya bebrapa soalan kat kanak2 Palestine yang dipotong kaki kerana kekejaman Israel bodo..

Wartawan:nama siapa?
Kanak2:...[aku xingat nama dye sape]
wartawan:umur berapa?
kanak2:7 tahun.
wartawan:kaki nie kenapa?
kanak2:kene serpihan bom Israel.
wartawan:Saya simpati dengan kaki kamu.
Kanak2:[tersenyum]kaki saye sudah masuk syurga.cuma badan saya sahaja belum lagi.

Penulis:Ya Allah.sedyh betul aku dengar kanak2 tew ckap mcmtew.aku rase mereka nie dah lali dengan bom sane bom sini.mereka macam dah bersedia je nak "pergi"..

aku bersyukur sangat Malaysia xmcmnie.Aman damai sahaja.Tapi kenapa PKR nak huru hara kan Malaysia?dengan kecohnye kes Elizabeth Wong,mengapa Anuar persalahkan orang2 BN?MasyaAllah..Aku xreti sangat pasal politik2 nie.tp walauapepun jadi,jangan lah negara kita jadi macam negara Palestine.dan hentikanlah kekejaman di Palestine.Aminn..

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 12:07 AM | 0 comments
Wednesday, February 18, 2009


Rase cam bosan la arnie..xtawu nak buat aperw.perangai malas aku nie datang arh.dr pg td aku xwat pe..cume basuh kete mak aku je td.pek!haha.malas toi aku arnie.pesal tah.





nak epy2 mcm nieyh..epy je memanjang.member2 aku sume dok blaja.kolej ptpl aku yg pelik nie je cuti sem.grrr..!

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 5:40 AM | 0 comments
Tuesday, February 17, 2009

waaa!aku teruja sangat nak tgk cite Upin Ipin nie.Tapi..xde sape nak dok teman kan aku lorh.grr!akak ngan anak2 buah aku da tgk da.siap blagak lagi ngan akuh.aku x 4low dorg artew sbb aku exam lor..waa..sape aku nak ajak teman aku tgk nieyh.hukk!aku minat gilerw cite nieyh.comeyl ar upin ipin nie.mcm aku kan comeyl dye?ahaha.haa..betol3!hek!

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 6:00 PM | 8 comments






1) wajah sebenar Neil Amstrong yang dikatakan pernah menjejak kaki di bulan
2) Neil lengkap berpakaian seorang Astronout.
3) Keadaan dimana berlatarbelakangkan bumi.[Neil terapung-apung]
4) i) Kesan tapak kaki Neil dan terpacaknya bendera Amerika.[x ke pelik?terapung2 tetapi ade kesan tapak kaki???]
ii)Ada bayang-bayang.
iii)Tiada kesan pendaratan roket kerana roket mengeluarkan api yang marak apabila berlabuh.

Kajian tentang propaganda Amerika ialah..

~ Sesudah perang kedua tamat,Amerika Syarikat telah menculik puluhan saintis Jerman & dibawa pulang ke Amerika untuk memulakan kajian ilmu roket.Ini kerana para saintis Jerman telah memiliki ilmu pengetahuan tentang roket ketika membuat senjata roket untuk menyerang dan menawan Eropah di zaman Hitler.Pada ketika ini juga,para saintis Rusia telah memulakan ilmu kajian tentang roket.

~ Pada 4hb Oktober 1957 Republik Soviet Sosialis (USSR) telah berjaya melancarkan roket Sputnik ke angkasa lepas. Amerika menjadi gempar kerana mereka kelihatan jauh ketinggalan dalam ilmu pelancaran roket ke angkasa lepas. Ini diikuti pula dengan satu lagi kejayaan USSR meroketkan Yuri Gagarin pada 12 April 1961. Yuri Gagarin adalah manusia pertama – insan sosialis - naik ke angkasa lepas.

~ Ketika Sputnik dan Yuri Gagari di angkasa lepas Perang Dingin sedang berlaku. Pertembungan Amerika Syarikat dan USSR cukup sengit. Perang Dingin ialah perang di mana dua sistem ekonomi – kapitalis dan sosialis – sedang bersaing hebat untuk membuktikan kekuatan masing-masing dan mencari pengaruh.

~ Sebagai jawapan, kekasih Marilyn Monreo, Presiden Kennedy telah mengeluarkan satu arahan kepada NASA dalam ucapannya kepada kedua-dua parti ahli-ahli Kongres pada 25hb May 1961. Kekasih Marilyn Monreo ini telah mengarahkan NASA untuk menghantar angkasawan Amerika ke bulan dan pulang ke dunia dalam masa satu dekad. Belanjawan sebanyak 40 bilion dolar telah diperuntukkan kepada projek – Moon Landing.

~ Pada 16 Julai 1969 Apollo 11 telah dilancarkan untuk menghantar 3 orang angkasawan Amerika ke bulan iaitu Neil Armstrong, Michael Collins dan Edward Aldrin Jr.

~ Hari ini dari apa yang telah aku baca dan ulang tonton ‘footage’ bersejarah ini sengaja di kaburkan oleh NASA kerana semua ini berlaku bukan di bulan tapi dalam studio di Area 51.Area 51 adalah sebuah kawasan sulit di kawasan tandus Nevada Amerika di mana segala bentuk ‘kerja-kerja sulit penyelidikan’ tentera Amerika sedang dijalankan. Ini kawasan rahsia dan larangan. Sesiapa yang cuba menerbus masuk atau mengintip akan mati katak tanpa soal siasat.

~ Hari ini timbul satu persoalan dalam kepala aku kenapa USSR yang pertama ke angkasa lepas tetapi TIDAK berniat menghantar cosmonout mereka ke bulan? Dalam satu klip temubual dengan Boris Valentinovich Volinov bekas ketua cosmonout USSR, yang saya temui dalam uTube,aku diberitahu bahawa untuk sampai ke bulan roket-roket perlu melintasi apa yang dipanggil Van Allen Belt.

~ Setelah roket meninggalkan bumi sejauh 700 atau 10,000 kilometer maka roket ini akan memasuki wilayah besi berani Van Allen Belt yang dipenuhi dengan radioaktif. Jauh bulan dari dunia ialah 250,000 batu atau 385,000 kilometer. Apollo 11 setelah 4 hari bergerak pasti telah melintasi Van Allen Belt. Persoalan timbul hingga ke hari ini belum ditemui lagi alat kebal/kalis yang dapat mendinding bukan sahaja para angkasawan tetapi roket itu sendiri dari dicemari oleh bahan radioaktif. Kerana itu menurut Boris Valentonovich USSR tidak berani menghantar manusia ke bulan.


Kepelikkan Gambar2 Neil ketika di Bulan

Hari ini, jika kita meng”google” tentang Apollo 11, maka kita akan dapat melihat video/gambar/imej tentang sejarah manusia naik ke bulan. Apa yang memeranjatkan aku ialah ada klip filem yang menunjukkan bagaimana bendera Amerika yang dicacakkan di atas bulan kelihatan berkibar-kibar. Bendera tidak mungkin berkibar kerana di bulan tiada udara. Lalu persoalan timbul - kenapa bendera berkibar-kibar? Apakah Apollo 11 itu dilakukan dalam studio di Area 51?

Banyak lagi perkara-perkara aneh yang memelikkan aku.Anak roket yang turun ke bulan itu seharusnya akan melahirkan lubang/crater yang agak besar kerana kuasa pembakaran enjin ketika mendarat turun dari atas ke bawah. Tidak pula dapat dilihat gumpalan tanah, batu batan atau debu-debu yang terkumpul membukit di sekeliling anak roket ini. Ini bertambah pelik jika semua debu telah bertaburan jauh kerana tekanan jana kuasa enjin, kenapa pula banyak jejak jejak dan tapak kasut angkasawan ini kelihatan dalam gambar-gambar yang dihantar ke bumi?

Tentang gambar-gambar ini lagi pelik dan memelikkan. Menurut Jan Lundberg yang menjadi Pengarah syarikat kamera Hasselblad untuk Space Project NASA 1966-1975, dia sendiri hairan bagaimana gambar-gambar yang lahir dari kamera ini kelihatan cantik dan dapat dibingkaikan seperti gambar iklan walhal kamera yang direkanya pada ketika itu tidak ada view finder dan hanya tersangkut di atas dada para angkasawan. Gambar-gambar hanya diambil secara rambang. Bayangkan betapa susahnya untuk mengambil gambar kerana jari-jari para angkasawan ini cukup besar dibungkus oleh sarung tangan.

Propaganda NASA ini menjadi lebih lawak lagi apabila AREA 51 telah dirakam curi oleh satelit USSR. Ada satu gambar gaung di Area 51 yang betul-betul sama bentuk dan rupanya dengan gambar gaung yang telah dirakamkan oleh para angkasawan Apollo di bulan.

Kita xpayah belajar di sekolah filem Universiti of Westminster untuk memahami bagaimana banyak pencahayaan filem dan gambar-gambar dari Angkasawan Apollo ini bukan hanya dari satu sumber – matahari. Gambar-gambar ini telah mendapat cahaya dari pelbagai sumber seperti kita membuat filem. Ini membuktikan naik ke bulan itu telah dirakamkan dalam studio.

Bill Kaysing yang pernah menjadi ketua pengarah bahagian penerbitan/penganalisis syarikat Rocketdyne pembuat roket Saturn V yang menaikkan angkasawan ke bulan tidak pernah percaya dari awal lagi bahawa manusia telah sampai ke bulan dengan Apollo 11. Menurut Kaysing selama 7 hari Apollo telah mengelilingi dunia dan pada hari kelapan mereka telah turun kembali ke bumi untuk disambut hebat.

Menurut Kaysing, pada ketika itu Amerika tidak memiliki teknologi untuk menghantar manusia naik ke bulan dan pulang dengan selamat. Satu perkara yang ditunjukkan oleh Kaysing ialah gambar anak roket yang telah berlabuh di bulan, ketika malam. Latar belakangnya ialah alam yang gelap gelita tanpa satu pun kerlipan bintang. Bintang yang sepatotnye bertaburan seperti kita melihat langit di waktu malam.

Semua gambar-gambar yang dikaji selidiki ini adalah gambar-gambar rasmi kerajaan Amerika dan gambar-gambar dalam laman-laman rasmi NASA sendiri.









Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 6:04 AM | 1 comments
heh.aku da lame da usha2 nak buat blog.and pernah ade blog.tp blog aku tewh cam x epy la.cam suram jerk.harap2 blog nie leyh meriah ckit.huhu.arnie last paper final akuh.anatomi & fisiologi.waaa!susah ar.xtawu nak ckp cmane susah nyerw.td pun terkial2 aku nak jawap.bapak susah!papepun aku dak baru dalam blog nie.kalo ade pape,tulun2 lah ckit yerw.niway,aku nak wat blog aku nie bende2 yang leyh bg pengetahuan kat u all selain cite hal aku.mcm politik kerw.hal2 sains mcm astronomi kerw.so korang xla bosan sangat ye x?heh.[p/s:kpd syafa,bantu2 lah aku yer..hek]

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 4:12 AM | 0 comments