| MY STORY™ |


Monday, February 8, 2010



aku, Rosliyana Bte Ali @ Abidin. bukanlah seorang yang tabah hadapi segala masalah. walaupun luaran aku nampak seperti seorang yang tabah,tp kenyataannya tidak! orang tahu ke bile masenye aku menangis? bile masenye aku kecewa? aku terkilan? sedih? pilu? sebak?? ada sape2 yg faham hati aku? ye, aku bukanlah seorang yg suke bercerita masalah aku. aku seorang yg pendam masalah. semua masalah yg datang, aku telan je. xde sape yang tahu. Aku manusia biasa... ada mase aku lemah, ada masa aku bangkit. tp jangan lah pk aku sentiasa ketawa menunjukkan aku tiada masalah. humm. ntah lah. hati dan perasaan hanya aku dan tuhan sahaja yang tahu. berakhirnya sebuah hubungan bukan lah jalan yang terbaik. tetapi jika itu yang kau pinta, aku hormat keputusan ko.aku? aku teruskan hidup aku dan cube ntok menggembirakan diri aku dan macam biasa,aku xkan tunjuk kesedihan aku depan orang. ketawa itu penawar hati yg luka ntok aku. semoga ko berbahagia tanpa aku. maafkan segala salah silap aku. makan minum aku halalkan.aku doakan ko sentiasa bahagia dan lebih bahagia dari sekarang. aminnn. selamat tinggal.


Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 8:09 AM | 6 comments
Wednesday, February 3, 2010



31 January 2010, Muhammad Faiz Bin Muhd Taib, my 1st love excident. kereta yg bertentangan rempuh kereta dye dan masuk dalam gaung. memerlukan bomba untuk menyelamatkan dye. Sekarang,dye kat Hospital Klang. 3 hari xsedarkan diri. dan tadi setelah aku,mak,ayah,kakak aku dan dayang melawat dye,dye sedar aku datang.
aku cakap " faiz, yana datang nie "
faiz : sakitttttttt..[suara amat perlahan] dan tangan belah kanan dye menarik2 kain yg menutupi kakinye, ye,aku dapat lihat kakinye bengkak. tgu kene operate. sepatutnye semalam operate,tapi dye xsedarkan diri menyebabkan dye xleh operate.
bile dye nak buang air,dye akan menjerit kesakitan. kesian awak faiz. ye,aku menangis sepanjang melawat dye. semasa nurse nak masukkan tiub kat dalam rongga hidung hingga perut untuk memudahkannya makan,dye cakap dye sakit sangat2. percubaan memasukkan tiub selama 2 jam xberjaya. aku tau ko sakit faiz.. aku pernah merasa masa aku operate hidung dulu.dye xmakan 4 hari dah sbb puasa. dye asik kate nak air sbb dahaga,tp doc melarang. tapi aku amikkan juga air,masuk kan dalam penutup botol tew,aku suapkan dye. kesian ko faiz.. dan dalam pukul 4 camtew.doc merawat dye, dan aku telah mendapat tahu sesuatu yang amat memeranjat kan aku hingga aku rase nak pengsan kat situ juga. Ya Allah,besarnye dugaan mu pada faiz ya Allah.. tapi doc kate,insyaallah dye ada harapan lagi ntok berjalan. faiz,aku rindu kan gelak tawa ko..sakat2 ko, kejar2 dengan ko,dan senyuman ko... sihat lah cepat faiz.. jangan lah dok hospital lame2. sihatlah cepat. aku betul2 sedih dengan keadaan ko sekarang.. aku akan lawat ko hari2 faiz. semoga ko cepat sembuh.. aminnnn.. :(



Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 5:44 AM | 5 comments