| MY STORY™ |


Sunday, May 31, 2009
1. pe jenama tepon bimbit ?

Nokia N70. (sorry gambar kabur, ambil gambar dr npon laen kot)



2. bila beli?

13 november 2007. pukul 5 pm. kat kedai tepon tampin square yo..( sungguh! )

3. kaler ape?

da tentu2 hitam. elegen gtewh. :)


4. brape bnyk msg ade dlm inbox?

aiiyakk..mao tao jugak ka? erm..jap kasi cek. 163.


5. siapa yg bgi msg kat u yg terbru?

haha. nampaknye tidak dimenangi oleh bf i. sbb dye takde kredit. jadi,dimenangi oleh amalina. roomate i.


6. gamba yg jdi wallpaper?

mst la bf i yang tersayang. azry.

7. sila nyatakan;

-missed call: shafiq sepupu i . xangkat sbb tgh kusyuk tgk dvd planet hitam :)
-received call: Along. Kakak i, dye gthu nak balik tampin.
-dialled numbr: bf i lah.azry gemok. tnye dye kat ner. kate nye kat carrefour.


8. knapa syg tepon bimbit tue?

sbb tepon bimbit nie i beli betul2 lepas exam kertas terakhir SPM. :) (xde kene mengene ekk?he)


9. brape lme dh gune phone tue?

kira2 2 taun sudah.


10. siapa insan yg akn ditagged sterusnye?

1. Azry
2. Shafiq
3. Syafa
4. Adik Miwwa


Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 7:48 AM | 0 comments


ye, aku suke patung barbie & cerita2 fantasinye. korang xde masalah kan ?

Harga patung barbie : RM89.90 selepas diskaun RM69.90

barbie : comel, cantik, tinggi, jelita, baik hati, suka kedamaian, && gojes !

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 5:46 AM | 2 comments
Friday, May 29, 2009

xsabar2 aku nak tunggu hari senin nie. pesal ekk? heheee.. adalah... :)

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 10:56 PM | 0 comments
Thursday, May 28, 2009


hari nie pagi2 aku dapat msg dari shamsul. Katenye suruh aku g skola arinie amik sijil spm. Dye pun da otw dari melaka. Aku pun ok kan jelah. lagipun sume member2 aku ada. xde pe perbezaan pun ngan sijil nie. same je ngan slip spm yg dapat dulu. Keputusan perlu ditutup.haha. keputusan aku xsehebat mane pun. Xhebat lah snag kate. xcam result korang gempak2. :)

Pastew ktowg lepak2 kat kantin. Rindu kat makanan cik Dan. Tapi dye xmasak lak arinie. ada catering agaknya. Malang tol. So ain ajak lepak kat kfc kat Tampin Square. lepak sane jelah ktowang. borak2,gelak2,makan2. Tapi ada gak budak2 yg xdapat datang. ada hal la ape la..adoii.



Dari kiri : shamsul, azila, nad, azza, rina, emmy, akuh, zizi dan ain.

sayang korg!
:)

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 4:58 AM | 8 comments
Sunday, May 24, 2009


Ikan + Berenang = ketenangan ?

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 10:19 PM | 6 comments
Monday, May 18, 2009


Hafis rupanya pelajar PTPL sarawak upenye..ngeh3..dye amik jurusan Pengurusan Hospitaliti dan Perlancongan. hahaa..ptot la ada banner ptpl/msu. ok2..paham sudah..tp khabarnya,dye xnak teruskan pelajaran nie.erm..aku ambil petikkan dr akhbar kosmo yg bertanyakan tentang pelajaran dye.

" Apa yg penting selepas ini,saya akan berbincang dengan pihak Astro mengenai hasrat saya untuk menghabiskan pelajaran saya selama setahun. Bukan berhenti seketika, tetapi mahu menggerakkan pelajaran dan nyanyian pada masa yang sama. Ini kerana,sebelum ini saya sudah berjanji pada mama yang saya mahu capai impian dalam AF, kemudian saya akan capaikan pula impian mama dalam pelajaran. " Bagaimanapun, Hafis menegaskan dia bakal menukar kursus pengajiannya itu kepada jurusan muzik pua,memandangkan karier nyanyiannya kelihatan cerah.

ouh ya,nak bgthu peratus undian selepas tutupnya afundi.keputusan peratus undian:

1. hafis - 46%
2. Aril - 22%
3. Akim - 18%
4. Yazid - 9%
5. Isma - 5%

ouh..begitu upernye..faham sudah..k lah..tataaa..

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 5:34 AM | 0 comments
Saturday, May 16, 2009


juara akademi fantasia ke 7 dimenangi oleh..HAFIS!!!




arghh!kenapa hafis yang menang af7??kenapa x aril??semua sangkaan aku salah!aku jangkakan
1. aril.
2. akim.
3. hafis.
4. isma.
5. yazid.
tapi semuanya berubah carta dari apa yg aku jangkakan!!
1. hafis.
2. aril.
3. akim
4. yazid.???
5. isma. ?????

aduhaiii..bukannya aku xsuke hafis tewh.aku suke dye sbb persembahan dye dr minggu pertama sampai final mmg best! tapi kita nakkan pelajar yg ada pakej supaya boleh pergi jauh macam aril,akim dan isma. Hafis aku rasa boleh pergi jauh,tapi kene usaha keras lah kot?jgn jadi macam juara af4 xsalah aku.si faizal tewh. xde aura langsung! lepas menang,senyap je terus.album ke mana,lagu kemana,dye pun tah kemana.balik negeri kot?

berbalik pada af7. hafis menang kira ok ar tewh.jgn yazid menang sbg juara dah la.seminggu aku xmakan nnt.huhu.apa2 pun,yazid ada peningkatan dari minggu ke minggu cuma dye xsesuai jd juara.sori ye..:)


Aril.mase diundi masuk,mmg aku xsuke ar kan sbb mcm xadil bg pelajar2 lain yg dah berusaha keras. tp dalam mase yg sama,aril jugak lah yg memeriahkan af.xde dye rase cm bosan je tgk konsert af walaupun ada akim.huaaa..!


Akim.ya,aku minat dye dari audition lagi. minat giler arh! sampai ada yg cabar aku kate akim xkan masuk final. sape org tewh??aku da delete myspace dye dr fwen aku sbb dye kutuk2 akim pehal.tiap kali persembahan dye,aku akan jerit2 kat umah nie.mcm aku minat mawi dulu.hehe..terutama dye nyanyi lagu fvrte aku.im yours minggu lepas.perghh!xpelah kim..no 3 pun kira ok la tewh.persembahan ko mmg gempak arh!Im yours..! :)


yazid.seorang yg pemalu gilak! tp dari minggu ke minggu,dye da makin ok dengan komunikasi dye.cayyalah yazid.


isma.suke gak dye nieyh. xpena kot dalam pelajar af tinggal sorg je pelajar perempuan af. persembahan dye td pun best gak. cuma lagu adam dan hawa tew xbg impak ar.mcm bese2 jekk.



hafis..rambut sama cam azry,pekk.harap2 dye leyh g jauh macam bekas pelajar af.aizad.walaupun tersingkir,dalam diam,cipta lagu sendiri,lagu pun sume hebat2!cayyalah!erm.tahniah hafis.!ehk,lupe nak cite.mase hafis nyanyi,ada banner dr ptpl/msu yang sokong hafis.bangga gak aku kolej aku masuk tv. hafis pun ada jerit,ptpllllll!!!!apesal ekk?dye student ptpl gak ke doe?kene siasat nieyh..

* ape2 pun af7 da berakhir.semoga dorang terus kekal dalam industri nie. nnt gwmpak astro datang tampin,finalis af7 mst ada k.i tunggu..:) *

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 9:24 AM | 7 comments
Monday, May 11, 2009


semalam aku sakit tekak teramat sangat. sampai nak bercakap pun da tak de suare. selsema lagi. bersin2 lagi. kat sini aku cuma nak ckp tentang sahabat2 yg rapat dgn aku. mereka amat mengambil berat tentang kesihatan aku. seperti kawan di rumah aku da tentu la mereka risau. Terutama preena. sering berkata "kesian yana demam" berulang- ulang kali dye ckp ayat tewh.sampai lah aku tertdo..:). pastew bf aku mmg da tentu la kan.dye tanya nak g klinik ke x. tp aku x g..termasuk sedara aku,shafiq,dok msg aku risaukan aku.suruh minum air limau la,madu la.makan bubur la..aku dok ye2 kan jelah.padahal xlarat nk bgun.tika classmate aku pulak.dye msg aku tnye kesihatan aku.nie msg dye :

Tika : yana..ko kat ne?? demam ker??
aku : xdemam tika.sakit tekak je.
Tika : cian ko..da mkn ubat lom??
aku : belom..xtao nak mkn ubt pe sbb aku xdemam.yg aku ada penadol je.
Tika : Alololo..g la beli.
aku : xlarat nak bangun.hukk.

pastew pukul 11.31 pm tika kol tnye kesihatan aku. dye suruh aku tido awal. aku ckp yelah aku tido.tp x tdo pun.ngeh2..tgk cite full house ngan roomate aku sampai kol 2 pagi.haha.

trima kasih ya kawan2.chenta kamo!










Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 11:34 PM | 4 comments
Sunday, May 10, 2009
yey!selesai sudah persandingan abg aku di rumah aku.fhewww..terlepas azab aku dah..macam gosok baju abg aku..bt air la ape la..hahaha!ade gak rakan2 akuh yang dtg..thx bt shamsul,dayang,abu,nadya, ngan aiman..kepada azry yg xdatang,ko pujuk la aku sampai mati.haha~!nie aku nak bg gambar2 aku..tgk ye..:)





mase nak turun g umah aku..




shafiq dok silat,abg aku dok lawan.gasak korg lah..haha


bersanding atas pelamin.p/s ntok syafa,aku pasti,pelamin nie xsame dgn pelamin kak sedara ko.ok?heheeee..:P

kek hari ibu meh..


mak ngan ayah..:)






sahabat aku yang hadir.kepada aiman,sori.lupe nak amik gmbr ko!:)

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 10:29 PM | 2 comments
Saturday, May 9, 2009
hari ini adalah hari pernikahan abang ku Rosnizam bt ali @ Abidin bersama pilihan hatinya Nur Ain bte Abd Manan.hahaa..erm..aku xnak ckp panjang lebar.cume nak gthu yg abg aku selamat bernikah dengan kak ain dengan sekali lafaz berwalikan ayah kak ain iaitu pakcik manan di rumah kak ain sendiri di repah.(xjauh pun dari tampin.10 minit je). Hari nie bersanding di rumah perempuan. Besok bersamaan ahad,10/5/2009 bersanding di rumah lelaki. Kepada kawan2,datang lah rumah aku..:),kepada yang xdpt datangg,dan kepada yg dah gthu aku xdpt dtg,xpelah..aku ok je..hahaa.. . . aku sertakan gambar2 saat pernikahan abg aku dan suasana berada di rumah kak ain ketika bersanding..








Nie hantaran bg pihak lelaki.ini je la yg sempat aku ambil gambar..:)



Saat akad nikah..huhu..skali nafas beb..lagipun mak aku da bg amaran awal2 dah..kalo lebyh sekali lafaz,mak start enjin,mak balik je.hahaha!





Selesai diijabkabul..alhamdulillah..



Aku bersama kakak ipar.ngeee..:)




wajah mak dan ayah dapat menantu sulung perempuan..:)




aku bawa antaran tajaan the body shop.haha..




kawen 4 upenye..heh..:)




Tinggal aku je yg belum kawen..heheee..



inilah keluarga besar aku..


*tamat*

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 9:11 AM | 4 comments