| MY STORY™ |


Tuesday, February 24, 2009




kenape arnie aku bg tajuk gedik?pesal ekk??erm.tah la..sesaje je kot?ape maksud gedik nie ekk?kaum2 adam nie gemar tol bg ayat "gedik" kat pompuan.apesal hek?asal pompuan tew ckp manje je,kate gedik.bile pompuan tew pandang lelaki,kate gedik.even pompuan tew jalan pun dyowg ckp gedik.padahal bese2 je kot dye jalan?nape ekk laki suke ckp pumpuan gedik?senang sangat cop pumpuan tew gedik la.pumpuan nie gedik la.aku rasa hal nie berbalik pada diri sendiri balik.kalo da sejak azali pompuan tew jenis serius,serius la dye.kalo pangai dye suke ckp bile perlu,cmtew la pangai dye.termasuk la kalo pumpuan tew manje dari kecik.nak2 anak last,bese ar tew kot?manje je..tp xla sampai terGEDIK2 nieyh.macam ella penyanyi tewh.manje je,tp tew gedik gak ke doe?aku bukan nak bekup dye.xla minat pun.tp sbg contoh jerw.tadi aku ade cari kat kamus dewan bahasa & pustaka.ape maksud GEDIK.nie yang aku salin balik..


gedik = tergedik-gedik lincah (bkn gadis); bergedik-gedik bergerak-gerak, terketar-ketar; menggedik-gedikkan menggerak-gerakkan (bahagian badan spt kaki dll sewaktu mengelamun); kegedikan keadaan (sifat) gedik: ~ tubuh badannya yg montok.

ne lah yang aku dapat bile cari maksud gedik nieyh.erm..pumpuan slalo dilabel GEDIK.kalo laki,ape plak ekk?haha.lu pk la sendiri.kate nabil.pekk!

Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 6:20 PM |

2 Comments:

Post a Comment


At 07 March, 2009 00:17, Blogger a i s h a said........
huh !
meyampah tahap cabai lorh kat gurl2 y GEDIKS nih .
if lwa x pe , nih bajet je lbey !
tp ..
bio lerh ..
idop deme ..
["]
 


At 05 January, 2011 00:06, Blogger Mummy said........
kalo lelaki gedok kot...