| MY STORY™ |


Saturday, January 9, 2010




hari nie aku bangun pukul 6 pagi k sbb nak ada kat kolej pukul 7 pagi.[sabtu tao] aku pun dengan mata terpisat2 menggigihkan diri untuk bangun dan bersiap2. sampai je kolej pukul 7,a'ah ye. satu umat pun xsampai lagi. ceyt! pastew tunggu lak Dato' Wira Shukri [President kumpulan kolej PTPL] dye sampai pukul 9.30 pagi. mmg sah2 patotnye aku bangun kol 8 nyah! humm.pukul 10 pagi bertolak la pi melaka bandaraya bersejarah tewh. tempat lahir aku k!

pastew bus tew benti kat R&R untuk sarapan. sarapan disediakan oleh pihak kolej. tergendala lagi disebabkan makanan tertinggal kat kolej! ouh shit ! kitorang dok merewang2 lah kat ctew dalam masa 1 jam menunggu orang anta makanan dari kolej.

makan2,gerak lah kami ke Melaka. amik masa 1.45 jugak lah dari Shah Alam ke Melaka. aku dalam bus? pe lagi.. TIDOOO! hahaaa.

sampai sane,ada ucapan2 sikit dari lecturer dan kami meneruskan explorace kami. Ok,mmg sangat penat sbb dari satu check point ke satu check point jauh k. kami diberi 4 pantun yang aku pun xberapa nak jelas. pantun2 tew diberi untuk kami cari dimana klu2 yang akan kami perolehi untuk menyiapkan silang kata berkaitan dengan subjek Pengajian Malaysia.

Sebelum kami dapat klu,kami akan diberi game untuk diselesaikan. game pertama, aku sebagai ketua kene hafal ayat yg diberi oleh AJK. xbape ingat lah ayat tew.lebeyh kurang camnie la, Cenggeli cenggela cenggeli cenggela yeeeeha choi. lebeyh kurang camtu la. pastew kene bisik2 dari seorang ke seorang. peserta terakhir akan bgthu AJK.dan kami kalah yg itu sbb jawapan yg diberi salah. so,dende kene amik gambar ngan mat salleh.[eleh kacang jek!]

game kedua, dye beri 4 jarum yang telah dicucuk pada polistren [betul ke ejaan nie?] aku ngan dzul kene masukkan benang ke dalam jarum tew dalam mase seminit. kalo kalah,muke kitorang kene cat dengan perwarna pastel tewh.ceyt! tapi,kami menang okey!hahaa

game ke3, kitorang kene tiup tepung yang berada dalam bekas untuk mendapatkan belon. itu mmg xde beri sikitttt pun masalah untuk aku. tetapi tang tiup belon dengan letupkan tew buat aku kisah! ouh shit! aku orang paling last k. last2 salah seorang group aku tolong pecahkan. haha.

game ke4, kene letak 2 belon kat celah tangan,senang cite kedua2 belah ketiak dengan 1 lagi belon kat celah kangkang. [bukan lucah k] pastew jalan dengan belon2 tew pastew pas2 kat member2 sampai lah habis.





En. Fahmi & Liyana



yup,muka kami kene tepung!

Akhirnya,kami dapat tempat Keempat dari 12 kumpulan. ok lah tew kot? haaha! papepun,aku enjoy gile ngan trip nie! :)


Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 8:01 AM |

0 Comments:

Post a Comment