| MY STORY™ |


Wednesday, January 27, 2010


kelas english for general purpose pukul 2.ada speech harinie.serabut gak sbb xhafal pape pun.so, aku sengaja melambat2 kan diri g kelas. pukul 2 baru la aku nak gerak.aku pun naik teksi. dalam teksi ada perbualan antara aku dan pakcik tew :

pakcik : nak g mane dik?
yana : kolej pakcik.
pakcik : kelas pukul berapa?
yana : 2 pakcik.
pakcik : kamu xbawak beg pun? kamu nak g belajar ke ape? [ aku bawak asgmnt je]
yana : harinie ada speech pakcik. jadi xbelajar.
pakcik : bahasa omputih ke?
yana : a'ah pakcik.
pakcik : kamu buat pasal apa?
yana : super scientist pakcik.
pakcik : kenapa kene belaja bahasa omputih? jepun xde pun blaja bahasa omputih
yana : sbb negara dye maju kot. negara kite xla semaju dye,so kene lah blaja bhasa english untuk sama taraf dgan mereka.pandapat saya lah pakcik. [sambil aku senyum]
pakcik : nie pakcik nak marah nie! [ttbe tengking aku]. kamu sedar tak kamu orang melayu? patutnye bangga jadi orang melayu dan bahasa melayu. yang kamu nak sebelahkan omputih kenapa? nie lah budak2 zaman sekarng.blaa..blaa..blaa..
yana : [dalam hati] cepat lah sampai.serabut dah aku ngan pakcik nie. makkkkkkkkkkkkkk!!!!

a'ah ye. xpasal2 aku kene sound kan. aduhaiii pakcik teksi.


Posted by | Rosliyana Bte Ali @ Abidin™ | at 4:50 AM |

2 Comments:

Post a Comment


At 27 January, 2010 09:43, Blogger jejaka anggun said........
hahahah. pakcik tuh tetibe emosi. ckp ngan dia zaman dah berubah pakcik. manusia kalo nak maju kene amik tau adat resam, budaya n bahasa org lain.
 


At 01 February, 2010 20:25, Blogger |Liyana PELANGI™ | said........
JA cakap lah,yana xberanie.wakakaka